Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: Commercial Air Transport
...licence who has attained the age of 60 years shall not act as a pilot of an aircraft engaged in
commercial air transport
except:

...który osiągnął wiek 60 lat, nie może pełnić funkcji pilota statku powietrznego uczestniczącego w
zarobkowym transporcie lotniczym
, chyba że:
The holder of a pilot licence who has attained the age of 60 years shall not act as a pilot of an aircraft engaged in
commercial air transport
except:

Posiadacz licencji pilota, który osiągnął wiek 60 lat, nie może pełnić funkcji pilota statku powietrznego uczestniczącego w
zarobkowym transporcie lotniczym
, chyba że:

Where the Member State finds that these conditions are met, regardless of the number of
commercial air transport
movements served, it may decide not to set determined costs under that Regulation nor...

Jeśli państwo członkowskie stwierdzi, że warunki te są spełnione, niezależnie od liczby obsłużonych
handlowych
operacji
lotniczych
, może podjąć decyzję o nieokreślaniu ustalonych kosztów zgodnie z...
Where the Member State finds that these conditions are met, regardless of the number of
commercial air transport
movements served, it may decide not to set determined costs under that Regulation nor apply binding targets to the cost efficiency of those services.

Jeśli państwo członkowskie stwierdzi, że warunki te są spełnione, niezależnie od liczby obsłużonych
handlowych
operacji
lotniczych
, może podjąć decyzję o nieokreślaniu ustalonych kosztów zgodnie z tym rozporządzeniem lub o niestosowaniu wiążących celów w odniesieniu do efektywności tych służb pod względem kosztów.

...applies to Airport operators providing services at Community airports with more than 150000
commercial air transport
movements per year and to all coordinated and facilitated airports with mor

...świadczących usługi we wspólnotowych portach lotniczych obsługujących rocznie ponad 150000
handlowych
operacji
lotniczych
oraz wszystkich koordynowanych portów lotniczych i portów lotniczych
This Section applies to Airport operators providing services at Community airports with more than 150000
commercial air transport
movements per year and to all coordinated and facilitated airports with more than 50000 commercial air transport movements per year.

Niniejsza sekcja dotyczy operatorów portów lotniczych świadczących usługi we wspólnotowych portach lotniczych obsługujących rocznie ponad 150000
handlowych
operacji
lotniczych
oraz wszystkich koordynowanych portów lotniczych i portów lotniczych z organizacją rozkładów obsługujących rocznie ponad 50000 handlowych operacji lotniczych.

Where none of the airports in a Member State reaches the threshold of 50000
commercial air transport
movements per year, performance targets shall apply as a minimum to the airport with the highest...

Jeśli żaden port lotniczy w państwie członkowskim nie przekroczy progu 50000
handlowych
operacji
lotniczych
rocznie, cele w zakresie skuteczności działania stosuje się przynajmniej w odniesieniu do...
Where none of the airports in a Member State reaches the threshold of 50000
commercial air transport
movements per year, performance targets shall apply as a minimum to the airport with the highest commercial air transport movements.

Jeśli żaden port lotniczy w państwie członkowskim nie przekroczy progu 50000
handlowych
operacji
lotniczych
rocznie, cele w zakresie skuteczności działania stosuje się przynajmniej w odniesieniu do portu lotniczego o największej liczbie handlowych operacji lotniczych.

...of the cost for each airport for each terminal charging zone; for aerodromes with less than 20000
commercial air transport
movements per year being calculated as the average over the previous...

...opłat terminalowych; w przypadku lotnisk, na których rocznie odbywa się mniej niż 20000 lotów
handlowych
(liczbę tych lotów wylicza się jako średnią z ostatnich trzech lat), można przedstawić ko
description of the cost for each airport for each terminal charging zone; for aerodromes with less than 20000
commercial air transport
movements per year being calculated as the average over the previous three years, costs may be presented in an aggregated way per aerodrome,

opis kosztu dla każdego lotniska w każdej strefie pobierania opłat terminalowych; w przypadku lotnisk, na których rocznie odbywa się mniej niż 20000 lotów
handlowych
(liczbę tych lotów wylicza się jako średnią z ostatnich trzech lat), można przedstawić koszty zbiorczo dla poszczególnych lotnisk,

...provision of this Regulation for each terminal charging zone; for airports with less than 20000
commercial air transport
movements per year being calculated as the average over the previous three

...opłat terminalowych; w przypadku portów lotniczych, w których rocznie odbywa się mniej niż 20000
handlowych
operacji
lotniczych
(liczbę tych operacji wylicza się jako średnią z ostatnich trzech lat
Description of the total determined costs for each airport submitted to the provision of this Regulation for each terminal charging zone; for airports with less than 20000
commercial air transport
movements per year being calculated as the average over the previous three years, costs may be presented in an aggregated way;

opis całkowitych ustalonych kosztów dla każdego portu lotniczego objętego przepisami niniejszego rozporządzenia dla każdej strefy pobierania opłat terminalowych; w przypadku portów lotniczych, w których rocznie odbywa się mniej niż 20000
handlowych
operacji
lotniczych
(liczbę tych operacji wylicza się jako średnią z ostatnich trzech lat) można przedstawić koszty zbiorczo;

...transport movements per year and to all coordinated and facilitated airports with more than 50000
commercial air transport
movements per year.

...portów lotniczych i portów lotniczych z organizacją rozkładów obsługujących rocznie ponad 50000
handlowych
operacji
lotniczych
.
This Section applies to Airport operators providing services at Community airports with more than 150000 commercial air transport movements per year and to all coordinated and facilitated airports with more than 50000
commercial air transport
movements per year.

Niniejsza sekcja dotyczy operatorów portów lotniczych świadczących usługi we wspólnotowych portach lotniczych obsługujących rocznie ponad 150000 handlowych operacji lotniczych oraz wszystkich koordynowanych portów lotniczych i portów lotniczych z organizacją rozkładów obsługujących rocznie ponad 50000
handlowych
operacji
lotniczych
.

Member States may decide not to apply the method at airports with less than 50000
commercial air transport
movements per year.

...mogą zdecydować o niestosowaniu tej metody w portach lotniczych obsługujących poniżej 50000
handlowych
operacji
lotniczych
rocznie.
Member States may decide not to apply the method at airports with less than 50000
commercial air transport
movements per year.

Państwa członkowskie mogą zdecydować o niestosowaniu tej metody w portach lotniczych obsługujących poniżej 50000
handlowych
operacji
lotniczych
rocznie.

...this Regulation to terminal air navigation services provided at airports with less than 50000
commercial air transport
movements per year.

...służb żeglugi powietrznej zapewnianych w portach lotniczych obsługujących poniżej 50000
handlowych
operacji
lotniczych
rocznie.
Member States may decide not to apply this Regulation to terminal air navigation services provided at airports with less than 50000
commercial air transport
movements per year.

Państwa członkowskie mogą zdecydować o niestosowaniu niniejszego rozporządzenia do terminalowych służb żeglugi powietrznej zapewnianych w portach lotniczych obsługujących poniżej 50000
handlowych
operacji
lotniczych
rocznie.

commercial air transport
movements” means the sum total of take-offs and landings for commercial air transport, calculated as an average over the three years which precede the adoption of the...

»
handlowe
operacje
lotnicze
« oznaczają sumę wszystkich startów i lądowań w handlowym transporcie lotniczym, obliczoną jako średnia z trzech lat poprzedzających przyjęcie planów skuteczności...
commercial air transport
movements” means the sum total of take-offs and landings for commercial air transport, calculated as an average over the three years which precede the adoption of the performance plans referred to in Article 12 of Regulation (EU) No 691/2010;

»
handlowe
operacje
lotnicze
« oznaczają sumę wszystkich startów i lądowań w handlowym transporcie lotniczym, obliczoną jako średnia z trzech lat poprzedzających przyjęcie planów skuteczności działania, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (UE) nr 691/2010;

...movements per year, performance targets shall apply as a minimum to the airport with the highest
commercial air transport
movements.

...działania stosuje się przynajmniej w odniesieniu do portu lotniczego o największej liczbie
handlowych
operacji
lotniczych
.
Where none of the airports in a Member State reaches the threshold of 50000 commercial air transport movements per year, performance targets shall apply as a minimum to the airport with the highest
commercial air transport
movements.

Jeśli żaden port lotniczy w państwie członkowskim nie przekroczy progu 50000 handlowych operacji lotniczych rocznie, cele w zakresie skuteczności działania stosuje się przynajmniej w odniesieniu do portu lotniczego o największej liczbie
handlowych
operacji
lotniczych
.

The holder of a CPL(A) (aeroplane) shall only act as commander in
commercial air transport
on a single-pilot aeroplane if:

Posiadacz licencji CPL(A) (samoloty) pełni funkcję dowódcy w
zarobkowym transporcie lotniczym
na samolocie z załogą jednoosobową, wyłącznie jeżeli:
The holder of a CPL(A) (aeroplane) shall only act as commander in
commercial air transport
on a single-pilot aeroplane if:

Posiadacz licencji CPL(A) (samoloty) pełni funkcję dowódcy w
zarobkowym transporcie lotniczym
na samolocie z załogą jednoosobową, wyłącznie jeżeli:

The holder of a CPL(H) (helicopter) shall only act as commander in
commercial air transport
on a single-pilot helicopter if:

Posiadacz licencji CPL(H) (śmigłowcowej) pełni funkcję dowódcy w
zarobkowym transporcie lotniczym
na śmigłowcu z załogą jednoosobową, wyłącznie jeżeli:
The holder of a CPL(H) (helicopter) shall only act as commander in
commercial air transport
on a single-pilot helicopter if:

Posiadacz licencji CPL(H) (śmigłowcowej) pełni funkcję dowódcy w
zarobkowym transporcie lotniczym
na śmigłowcu z załogą jednoosobową, wyłącznie jeżeli:

...rules adopted by the Joint Aviation Authorities (JAA) called Joint Aviation Requirements for
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1), as amended on 1 January 2005 (Amendment 8).

...przyjętych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), zwanym Europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa
lotniczego — Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty) (JAR-OPS 1), zmienionym poprawką nr 8 dnia 1 styc
Annex III to Regulation (EEC) No 3922/91 containing common technical requirements and administrative procedures applicable to commercial transportation by aeroplane is based on a set of harmonised rules adopted by the Joint Aviation Authorities (JAA) called Joint Aviation Requirements for
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1), as amended on 1 January 2005 (Amendment 8).

Załącznik III do rozporządzenia (EWG) nr 3922/91, zawierający wspólne wymagania techniczne i procedury administracyjne mające zastosowanie do komercyjnego transportu lotniczego, opiera się na zbiorze zharmonizowanych przepisów przyjętych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), zwanym Europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa
lotniczego — Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty) (JAR-OPS 1), zmienionym poprawką nr 8 dnia 1 stycznia 2005 r.

...rules for commercial air transportation by aeroplane, called Joint Aviation Requirements for
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1), as amended.

...bezpieczeństwa lotniczego — Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty) (Joint Aviation Requirements —
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1), ze zmianami.
The Joint Aviation Authorities (JAA) have adopted a set of harmonised rules for commercial air transportation by aeroplane, called Joint Aviation Requirements for
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1), as amended.

Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA) przyjęło zbiór zharmonizowanych przepisów w sprawie zarobkowego przewozu lotniczego samolotami, zwany Europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa lotniczego — Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty) (Joint Aviation Requirements —
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1), ze zmianami.

...rules adopted by the Joint Aviation Authorities (JAA) called Joint Aviation Requirements for
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1).

...przyjętych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), zwanym „Europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa
lotniczego — Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty) (JAR-OPS 1)”.
Annex III to Regulation (EEC) No 3922/91 is based on a set of harmonised rules adopted by the Joint Aviation Authorities (JAA) called Joint Aviation Requirements for
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes) (JAR-OPS 1).

Załącznik III do rozporządzenia (EWG) nr 3922/91 opiera się na zbiorze zharmonizowanych przepisów przyjętych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), zwanym „Europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa
lotniczego — Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty) (JAR-OPS 1)”.

OPS 1:
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes)

OPS 1:
Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty)
OPS 1:
Commercial Air Transportation
(Aeroplanes)

OPS 1:
Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty)

OPS 1:
Commercial air transportation
(aeroplanes)

OPS 1:
Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty)
OPS 1:
Commercial air transportation
(aeroplanes)

OPS 1:
Zarobkowy przewóz lotniczy
(samoloty)

OPS 1:
COMMERCIAL AIR TRANSPORTATION
(AEROPLANES)

OPS 1:
ZAROBKOWY PRZEWÓZ LOTNICZY
(SAMOLOTY)
OPS 1:
COMMERCIAL AIR TRANSPORTATION
(AEROPLANES)

OPS 1:
ZAROBKOWY PRZEWÓZ LOTNICZY
(SAMOLOTY)

...Member States should be allowed to defer the application of Part M to aircraft not involved in
commercial air transport
for an additional period of one or two years, depending on the provisions c

...możliwość odroczenia stosowania części M w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
przez kolejny rok lub kolejne dwa lata, w zależności od przepisów.
In order to allow the competent authorities of the Member States and the interested parties to become sufficiently acquainted with the new requirements of Part M, and to adapt themselves thereto, Member States should be allowed to defer the application of Part M to aircraft not involved in
commercial air transport
for an additional period of one or two years, depending on the provisions concerned.

W celu umożliwienia właściwym organom państw członkowskich i zainteresowanym stronom zapoznania się w odpowiednim zakresie z nowymi wymogami części M oraz dostosowania się do nich, państwa członkowskie powinny mieć możliwość odroczenia stosowania części M w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
przez kolejny rok lub kolejne dwa lata, w zależności od przepisów.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich